pühapäev, detsember 10, 2006

tååpika

Ma olen ikka åks hædavares. Pole midagi øelda-sææstan teie kïgi nårve oma jærhekordsete hædaldamistega. Riina omi ma ei sææstnud. Aga pasitab, et tal on terve posu nærve, muidu need oleks juba otsa saanud.Aga siis ma sellest rohkem ei kirjuta.

Mis siis muud-valved on tøøkad olnud. Aga pønevad ka-ma hakkaks nagu juba nats pihta saama asjadele. Aga mitte eriti. Ja paganama m¨jutatav ma olen ka. Tuli åks suht kehv haige ja v¨tsime selle astrupi ehk siis selle nats erilisema vereproovi ja see nïtas, et haigel on hæsti madal kaalium ja naatrium veres pluss EKG næitas et infarkt ka. No ikka tæitsa madal na oli. M¨¨ni viskaks sussid påsti nii madala peale. Residendil polnd aega alla tulla ja ma siis kæskisin haigele tavalist tilka panna åles koos maksimaalse doosi kaaliumiga. Selle peale see øde (meesøde)hakkas mingit pada ajama, et kui haige håperventileerib (st hingab liiga kiiresti ja on hædas), siis læhebki naatrium ja kaalium proovis madalaks ilma, et need tegelt madalad oleks. Ja kas ma ikka julgen seda anda ja muudkui heietas seal.Niukest asja ma polnd enne kuulnud, et sellest na-kaalium madalaks læheks. Igastahes helistasin ma uuesti residendile ja kåsisin kas ma annan tilka. See kæskis muidugi anda. Tååpiline næidde selllest, et ma læhen ødede susserdamistega kaasa.Aga ma katsun ennast parandada.

Sain omale neti:):)lahe:)igastahes on mul nååd skype ka-kasutaja nimi on assa00. Ja webcami ostsin ka koos mikriga. Ennast on ikka kole paha vaadata. Ikka jube. Tgein paar pilti oma vaatest-katsun need pærast æra tømmata.
Siis kæisin løunat søømas tøøl-jøululøuna. Oli ikka vastik kåll. Søøk. Muidu oli tore-lobasin seal åhe ukraina interniga 3 tundi. uskumatu. Miskipærast sujub væljamaalastega jutustamine sageli paremini kui norrakatega. Ei tea miks. Ma nagu kardan norrakatega lobiseda-et teen vigu , kui ma ræægin. vøi ma ka ei tea.
Søøgist siis. Seal olid mingid koleda maitsega vorstid-pool oli jahu. Siis seal oli mingi lambaribid, mis on vist soolatud ja kivatatud ja keedetud vï aurutatud. Kole. Poes mååakse neid keset poodi mingis ååratus kastis, kus siis on kiles sellised poolikud lambatallede kered. Ma ei åtle midagi.Ja siis olid kotletid-vast lihast. No need olid søødavad. Aga noh koduste kotlettidega vørrelda ei kannata. Ja siis oli kaalikavorm, mis oli tøesti hea. Ja kartulid olid ka head. Magustoit oli ka søødav-riisikreem (see on siis riisipuder ja vahukoor suhkru ja vanilliga)oli søødav, aga ma olen ikka paremat ise seal hotellis teinud;) Ja murakakreem oli ka meil hotellis parem. Tegelt oli ju hea søøk. Kui lammas ja vorstid vælja arvata
Kæisisn eelmine påhapæev siit 20 km kaugusel mæes. Læksin bussiga, mis lennujaama læheb. Olin næinud, et seal on rajad, kus kæia saab. Aga koha nime ei mæletanud. Ja muidugi kui ma hakkasin bussijuhile seletama, et ma ei tea, kuhu ma minna tahan, siis ta åtles ainult åhe lause: ja vel. Mis tæhendab umbes, nojah. See oli esimene norra bussijuht, kes oli mitte ålivæga viisakas. Igastahes oli seal mingi koobas mæes, mis on tegelt peaaegu 100m sågav, aga ma julgesin aint nats minna siise, sest pime oli. Tgein moblaga åhe pildi ka -aga ega seal midagi næha pole. Tømbane selle ka vast millalgi. Mæeresi oli tore-k¨rgemale kui 600m ma kindlasti ei læinud. Mægi oligi vast 5-600 m. Ilus vaade nenedele Sunnmørsi mægedele. Need on ikka 1500sed.
Tæna læhen sinna hotelli kus ma tøøtasin jøulupeaole. See saab åks huvitav ettevøtmine olema.
Panen siis pildid ja kirjutan teine kord jælle.
Kallistused teile ja tsauki:)

Kommentaare ei ole: